Genderneutraal Schrijven: Stap Richting Inclusiviteit

Genderneutraal Schrijven: Stap Richting Inclusiviteit

In een wereld waar we steeds meer streven naar gelijkheid en inclusiviteit, is het belangrijk dat we deze waarden ook weerspiegelen in ons taalgebruik. Genderneutraal schrijven is een manier om dit te doen. Maar waarom is het zo belangrijk, en hoe kunnen we het in de praktijk brengen?

Ontdek de Laatste Ontwikkelingen bij de OR-Expertmeeting 2024 in Utrecht!

Ontdek de Laatste Ontwikkelingen bij de OR-Expertmeeting 2024 in Utrecht!

Wil jij je kennis vergroten over onderwerpen zoals de Vernieuwing van Medezeggenschap, Talentmanagement, Neurodiversiteit, AI en de invloed op ons werk, Arbo en RI&E, of dieper duiken in de rol van de OR bij reorganisaties? Wij nodigen je uit om deel te nemen aan de Solon OR-Expertmeeting op dinsdag 21 mei 2024, bij Kanaal30 in Utrecht!

Onbewuste Vooroordelen

Onbewuste Vooroordelen

Onbewuste vooroordelen: we hebben ze allemaal. Soms maak je, zonder het door te hebben, aannames over mensen op basis van maar een klein beetje informatie, wat kan leiden tot onprettige situaties. Het kan ongemakkelijk zijn, maar toch is het hebben van onbewuste vooroordelen iets menselijk. In deze blog leggen we uit hoe verschillende processen in je brein zorgen voor onbewuste vooroordelen en wat je met deze kennis kan doen.

Werkdruk – een blijvend thema?

Werkdruk – een blijvend thema?

Ook in 2023 blijft werkdruk een thema. Ondanks de recessie is deze onverminderd hoog, zelfs te hoog in een groot aantal sectoren. De krapte op de Arbeidsmarkt duurt voort. De reden hiervoor is tweeledig: de grote maatschappelijke opgaven leveren meer werk en nieuwe banen op, en ten tweede compenseert de reguliere instroom niet de uitstroom die door de vergrijzing wordt veroorzaakt.

Effectief Vergaderen – Vijf tips

Effectief Vergaderen –  Vijf tips

Een bekende ergernis voor velen is tijd tekort komen voor alle agendapunten en geen concrete afspraken hebben. Zeker wanneer het een belangrijke bijdrage levert aan de werkdruk van medewerkers.