ja_mageia

Ondersteuning & Advies

Solon ondersteunt en adviseert Ondernemingsraden
en Personeelsvertegenwoordigingen met het medezeggenschapswerk door het geven van advies, trainingen en workshops...

  • Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Home Trainingen Culturele Sector het functioneringsgesprek
Training: het functioneringsgesprek

Stuur, motiveer en ontwikkel met functioneringsgesprekken!

Verbeter je gespreksvaardigheden, leer werken met competentie-analyse en breng meer structuur en coaching in het functioneringsgesprek. Je oefent diverse gesprekken waarbij je leert omgaan met moeilijke en emotionele situaties. Je gaat met diverse tips & tools naar huis!

 

Voor wie?                                    

directies, leidinggevenden en P&O-medewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector

Wanneer?                                    

Duur: 3 dagdelen ( totaal 1 bijeenkomst)

Data Training: 19 april, 21 juni, 20 september en 10 oktober          

Wat zijn de kosten?                   

€ 995,-- incl. accommodatie, literatuur, koffie/thee, lunch en sandwichbreak. 

Prijzen zijn exclusief 21% btw.

Aantal deelnemers:                    

6 tot 15 deelnemers

Je krijgt aan het einde van de training een certificaat als bewijs van deelname.

 

Nadere informatie:

In deze training leer je effectieve functioneringsgesprekken te voeren met jouw medewerkers, gericht op het verbeteren van hun prestaties en hun motivatie. Na het volgen van deze training heb je een helder beeld wat functioneringgesprekken zijn en hoe je die gestructureerd kunt inzetten. Je bent in staat om op een effectieve wijze functioneringgesprekken te voeren, je weet de competenties van jouw medewerkers in kaart te brengen en te analyseren. Je leert verder een gesprek op te bouwen en tijdens het gesprek om te gaan met emoties en moeilijke situaties. Ook verslaglegging komt aan de orde.

 

Waarom zijn functioneringsgesprekken belangrijk?

In een functioneringsgesprek worden de taken en wederzijdse verwachtingen uitgesproken en in kaart gebracht. Verbeterpunten in het functioneren van de medewerker en verbeteringen van de organisatie worden besproken en er worden afspraken gemaakt hoe dit zal worden aangepakt. Het helder maken van taken en verwachtingen en de stappen om tot verbetering te komen helpen om het beste uit jouw medewerkers te halen. Functioneringsgesprekken gaan niet alleen over wat niet goed gaat, maar ook over de punten die wel goed gaan. Daarmee kan een positief kritisch gesprek een belangrijke bijdrage aan de motivatie van je medewerker leveren. 

 

Hieronder zijn de onderdelen genoemd die worden behandeld tijdens deze training:

 

Het functioneringsgesprek

  • Kenmerken van functionerings- en beoordelingsgesprekken: overeenkomsten en verschillen
  • Doel van het gesprek
  • Functionerings- en beoordelingsbeleid
  • Verwachtingen van u en uw medewerkers
  • Competenties: analyse van het functioneren
  • Tips en tools, cases en voorbeelden

 

Communiceren met de werknemer

  • Structuur en opbouw van het gesprek
  • Effectieve communicatie met uw medewerkers
  • Coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken
  • Verslaglegging
  • Praktijksituaties en voorbeelden

 

Omgaan met de medewerker

  • Medewerkers respectvol aanspreken
  • Geven van complimenten
  • Motivatie van uw medewerkers
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
 

Contact gegevens

Bezoek- en postadres:
Laurens Jzn. Costerstraat 15 A
3261 LH  Oud-Beijerland

0186 - 621944
0186 - 620997
info@solon-net.nl

Direct contact

BTW nummer
8110.45.961.B01

KvK nummer
24443126

Referenties